שיווק 2020 – 12/2017
ביוני 2007 הציג סטיב ג'ובס, מנכ"ל אפל, את האייפון הראשון. לא דובר ב'עוד' מוצר חדש של חברה מסחרית, אלא בנקודת מפנה ששינתה את חיינו בכל התחומים. תוך עשור הלקוח שינה את פניו, הוא כבר פחות נאמן למותגים, דורש מתן מענה מידי לקבלת מוצרים המותאמים לו באופן אישי, ואת חלק גדול מרכישותיו הוא מבצע באמצעות הטלפון הסלולרי.
כיום מגלגל ענף המסחר המקוון מחזור של למעלה מ-2 טריליון דולר, וישראל נמנית עם 15 המדינות המובילות בתחום.
החברות המסחריות בכל ענפי המשק נאלצו להתאים את עצמן לצרכן החדש ולשנות את כל מערך השיווק. ההצלחה של קמפיין שיווקי היא שילוב של שיתוף פעולה בין מאגרי המידע השונים, מתן מענה לצורכי הלקוח, מסר אישי והענקת ערך מוסף.
נפגשנו עם מנהלי שיווק ומנכ"לים מסקטורים שונים במשק, שסיפרו לנו איך הם מתאימים את עצמם לעידן החדש וחשפו בפנינו מגוון חידושים, שעליהם תוכלו לקרוא במגזין: מערכת בינה מלאכותית הלומדת את צורכי הלקוח ומציעה לו פתרון מותאם אישית עבורו, מערכות חכמות לניתוח של לידים שלא הובילו לסגירת עסקה, חיבור עולם ה IoT עם טכנולוגיית הסלולר של הדור הרביעי, יצירת סרטי וידאו באמצעות רחפנים, ועוד.